CHP iktidarın henüz çok uzağında ve bunun farkında değil

Son seçimden az farkla birinci çıkan CHP ile ilgili gelişmeleri izlerken CHP'lilerin dışa vurdukları sevinci hayli sorunlu buluyorum.

Gelin-güvey olmak için erken davranıyorlar…

Beni böyle düşünmeye sevk eden, dün, CHP’ye yakın medyayı sevince boğan bir fotoğraf oldu.

Fotoğrafta, CHP’nin genel başkanı Özgür Özel, eski genel başkanlarından Altan Öymen ile Hikmet Çetin ve İstanbul’un CHP’li belediye başkanı Ekrem İmamoğlu el ele, kol kola yürürken görülüyor. Cumhuriyet gazetesi, fotoğrafa, “Kurultay salonundan iktidar partisi çıkacak - Hedef CHP’li cumhurbaşkanı” başlığını uygun görmüş…

CHP’de bir tüzük kurultayı toplanacak; medyası, CHPli önemli isimlerin hazırlık çalışması buluşmasının fotoğrafından CHP’ye iktidar ve cumhurbaşkanlığı bağışlamış…

Erken bir sevinç…

Sonunda hem kendi tabanlarına hem de CHP’ye yeni yeni ısınmaya başlamış ülkede ‘değişim’ isteyen kitlelere, hayal kırıklığı yaşatabilirler…

[Yerel seçimde -31 Mart- alınan az farklı birincilik, ondan on ay önce de yaşanabilirdi. Ancak genel seçimden bir kez daha AK Parti iktidarı ve cumhurbaşkanı olarak da Tayyip Erdoğan çıkabilmişti. AK Parti genel başkanı da olan Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın başarı getiren taktikleri kadar, CHP’nin Türkiye ve insanını iyi okuyamamasının da bunda katkısı büyüktür.]

Kamuoyu yoklamaları yerel seçim sonrasında da CHP oylarının arttığını gösteriyor. Ancak, siyasi literatürümüzde ‘yüzer-gezer oylar’ olarak değerlendirilen seçmen kitlesinin seçim günü geldiğinde nasıl davranacağı önceden kestirilemez.

Galiba CHP yönetimi ile medyası, hem bunu hem de daha başka dikenli sorunları unutuyor. SETA Raporu gibi AK Parti ile ilgili olumsuz haberler onlara yetiyor.

Zamanında veya erken, önlerinde bayağı çetin geçecek bir seçim süreci var ve CHP o süreçten hasarsız çıkacağı görüntüsünü vermiyor.

Biraz açayım:

Fotoğraftakilerden Altan Öymen siyasi tarihimize ‘28 Şubat süreci’ adıyla geçen dönemin bir bölümünde CHP’ye genel başkanlık yapmıştı (Görev süresi: 23 Mayıs 1999 - 1 Ekim 2000).

28 Şubat performansı hiç parlak olmayan CHP’nin, oylarını alamazsa iktidar olamayacağı gibi CHPli birini cumhurbaşkanı seçtirmesi de çok zor olacak bir kesim, tercih zamanı geldiğinde, o dönemde izlenen politik çizgiyi hatırlayıp iki kez düşünecektir.

İkinci kez düşünenler kamuoyu yoklamalarında bugünün ‘kararsızları’ içerisinde yer alıyor.

Her şeye rağmen CHP’ye oy vermeye hazırlananlar da, şimdiden gelin-güvey haline gelindiğini sayfalarına ve ekranlarına yansıtan CHPli medyanın 28 Şubat’tan edindiği reflekslerine bakıp, bir kez daha düşünme ihtiyacı duyuyorlar.

Sorun yalnızca CHP’nin 28 Şubat karnesi olsa neyse… O fotoğrafa da yansıyan güncel sıkıntıları da az değil CHP’nin…

Neden o fotoğrafta ‘müstakbel cumhurbaşkanı adayı’ olduğu bilinen iki CHPli -Özgür Özel ile Ekrem İmamoğlu- var da, üçüncü muhtemel aday -Mansur Yavaş- yok?

CHPli medya, bu üç muhtemel adaya destek çıkmada, ayrışmış durumda.

Ayrışma, CHP saflarında da olabileceğine göre, adaylık süreci, Shakespeare trajedilerine benzer bir hal alabilecektir.

Cumhurbaşkanlığı seçiminde yakasında CHP rozeti bulunan bir aday ‘50+1 oyu’ toplayabilir mi?

Bir an için, adaylığın tek isim üzerinde uzlaşılarak çözüldüğünü, adayın muhafazakar kesimin hafızasındaki CHP yanlışlıklarını unutturacak bir söylemi benimsediğini ve medyasının da bu çizgiye uyum sağladığını düşünelim.

CHP’de adaylığını tartışılmaz hale getirmiş, ‘helalleşme’ çabası ve ‘6’lı masa’da buluşturduğu yüzler ile ulaşmak istediği kesimlere kendisini sempatik gösterebilmişti Kemal Kılıçdaroğlu ve medyası da bu duruma uyum sağlamıştı; fakat seçilemedi…

AK Parti ve MHP ile Tayyip Erdoğan, yeni taktiklere başvurarak, bunu sağlamanın yollarını yine arayacaktır…

Meral Akşener’in misyonunu üstlenecek biri -küfürbaz biri?- saflarından yine çıkabilir…

Artık ‘6’lı masa’ ve muhafazakar lider desteği de bulunmuyor… [Sahi, o fotoğrafta eski genel başkanlardan Kemal Kılıçdaroğlu neden yok?]

Geçmişteki 19 seçimin 18’inden partisini birinci çıkarmayı başarmış Erdoğan şapkasında yeni tavşanlar bulunduruyorsa şaşırmam.

Erken gelin-güveylik sevinci yersiz.

YORUMLAR (266)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
266 Yorum
  • Sıradan Vatandaş / 29 Ağustos 2024 16:05

    28 Şubat döneminde yapılan haksızlıkların kat be kat fazlası bu dönemde yapıldığı halde, üzerinden neredeyse 30 yıl geçmiş olan 28 Şubat'ı hala gündeme getirmek tamamen art niyettir ve 28 Şubat'ın kendisinden çok daha büyük bir zulümdür.

    Yanıtla (26) (5)
  • Gerçek / 29 Ağustos 2024 19:35

    Zulümün çok büyüklerini yaptılar. Bir örnek. İkna odası diye üzerinde tepinmekten nefesleri kesildi. Şimdi dağı taşı imam hatip lisesine çevirip çocukları bu okullara gitmeye mecbur bıraktılar, 780 bin kilometre kareyi ikna ol ya da olma mecbursun odasına çevirdiler.

    Yanıtla (13) (6)
  • Etem / 29 Ağustos 2024 23:41

    Güzel tespit.

    Yanıtla (1) (0)
  • Cabbar / 29 Ağustos 2024 23:08

    Fehmi abi ! Bu iktidar, o kadar kötü yönetiyor ki, 4 yıl sonra yeminli CHP düşmanlarının bile, bir kısmı, "gel ulan, birazda sen batır" diye, CHP'ye oy verecek. Gidişat o yönde. Demedi deme ! (Yerel seçimlerde zaten az bir kısmı CHP'ye oy vermişti)

    Yanıtla (2) (2)
  • Niyet / 29 Ağustos 2024 17:51

    İktidar olmak için %51'i bulmak gerekiyor malum. Akp düşmanlığı bu barajı aşmayı sağlar diye düşünüyor CHP tayfası. Altılı masanın yerel seçimde faydası görüldü. Eski tas eski hamam CHP eski kafaya dönerse bunu çok emareleri var, ve iç çekişme de mevcut iken gerçekçi analiz edildiğinde bu çok zor gibi duruyor...bir başarı hikayesi henüz yerelde gözükmüyor bunu da gözönünde bulundurmak lazım.

    Yanıtla (2) (7)
  • Niyet / 29 Ağustos 2024 22:34

    Yorumu beğenmeyenler %51 nasıl bulunalacak bunu düşünmeleri lazım. Yazar da bunu anlatmaya çalışıyor ama sanırım birileri bunu çantada sayıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan / 29 Ağustos 2024 17:36

    Yerelde ezici bir oy ile iktidar olmuş bir parti nasıl uzak olur ? Kaldı ki hâlâ AKP'den açık ara önde gözüküyor! Biraz vicdan ve iyi niyet lütfen

    Yanıtla (14) (3)
  • Niyet / 29 Ağustos 2024 22:31

    %51 gerekiyor bunu bir akıldan çıkarmanak gerekiyor

    Yanıtla (0) (1)
  • M.Kaya / 29 Ağustos 2024 22:03

    Dindar ve dinini hakkaten özgürce yaşamak isteyenlere haklar veren ve gerçekten özgürlüklerin olduğu yeni bir anayasa hazırla bak bakalım o zaman CHP yi...helaleşme....dine saygılı ayakları....o zaman görecegiz...

    Yanıtla (1) (1)
  • Emir / 29 Ağustos 2024 17:21

    Sağın ve Akp nin verdiği tahribatı,CHP düzeltebilir ama çok zaman alır,hep beraber elimizi taşın altına sokmamız gerekiyor.

    Yanıtla (12) (4)
  • Gerçek / 29 Ağustos 2024 19:29

    Bence 100 seneyi bulur. Çünkü tahribat çok derin. Tahribat toplumun kılcal damarlarına kadar işlemiş. Allah büyük. Millete, CHP’ye çok iş düşüyor.

    Yanıtla (5) (2)
  • Osman / 29 Ağustos 2024 21:51

    Ben o kadar umutsuz değilim.Chp nin çok iyi kadroları var

    Yanıtla (2) (1)
  • İbo / 29 Ağustos 2024 21:49

    Bırakın boş lafları, şimdi seçim olsa Tayyip hezimete uğrar.

    Yanıtla (1) (1)
  • mn hc / 29 Ağustos 2024 21:19

    fehmi abinin kehanetleri önemlidir chp ye duyurulur.

    Yanıtla (1) (1)
  • ferda sabit yarkın / 29 Ağustos 2024 21:02

    En kötü sağ iktidarlar bile cehapeden daha faydalıdır bu ülkeye. 29 Mayıs,12 Mart, 12 Eylül ve 28 Şubat darbelerinin yancısı, postal parlatıcısı güruh tüm asal sorunların kaynağıdır. Askeri vesayet ve fetöyü nihayete erdiren adam gibi adama o yüzden kızgın bu elit soldaşlar. Gerektiğinde kandile bile selam çakıp safları sık tutuyorlar ama nafile. Cemaziyyelevveliniz belli. Millet yutmuyor.

    Yanıtla (6) (9)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 29 Ağustos 2024 20:32

    CHP mecliste nitelikli çoğunluğu sağlayamayabilir. Lakin Cumhurbaşkanlığına alır.

    Yanıtla (3) (0)
  • Mutlu kirimhan / 29 Ağustos 2024 20:17

    Sağ kökenli bir Cumhurbaşkanı adayı olmaksızın,,AİHM ve AYM kararları ilgili herkes için uygulanmalı demeden CHP iktidar olmayı boşuna hayal bile etmemek zorunda.

    Yanıtla (0) (3)
  • MERT / 29 Ağustos 2024 19:20

    Cok kıymetli ve cok onemli bir yazı olmusç
    Fehmi Koru farkı bu diyorum ben bu yazıyaç Kesinlikle tesbitler cok yerinde ve cok hassas konular.
    Halkta bilinc altında dogrudan soylemedigi 28 subat gibi ama o zamanı unutmayıp chp ınanamamak guvenememek gibi bir gerceklik var.Bunu kılıcdaroglu cok ıyı tesbit etmis ve saya yaklasarak vitrine Mansur Yavas gibilerini koyarak halkı ikna etmeyi basarmıstı tıpkı akp nın kurulusundaki vitrindeki eski chp li anap lı dyp li sıyasetciler vıtrine kondugu gibi

    Yanıtla (1) (4)
  • Cenk Cemil / 29 Ağustos 2024 19:05

    Sayın Koru ! CHP'li bir aday elbetteki Cumhurbaşkanı olacaktır. Ancak bunun kahir ekseriyetle veya kıl-payıyla olması CHP'nin musbet veya menfi aday göstermesiyle ve tutumuyla ilgilidir. Lakin, artık Cumhur İttifakından birinin bu seçimi kazanamsı imkasız görünmektedir. Çünkü, bu ittifakın oluşturduğu iktidar öyle işler yapıyor ki, adeta "Bizi bir an önce alaşağı edin" diyorlar. Bu istekleri yerine getirlecektir.

    Yanıtla (3) (1)
  • Güneş / 29 Ağustos 2024 19:03

    Ha bire CHP de açık aramaya çalışıyorsunuz. Her görüntüden bir mana çıkarıyorsunuz. Bu iktidarın yönetme kabiliyeti yok. 22 yılda nereye geldik ortada

    Yanıtla (6) (2)
  • Karar okuru / 29 Ağustos 2024 18:53

    Özgürlük isteyen; Akp, Chp, Dem,Tkp gibi partilerden uzak durur!

    Yanıtla (3) (3)
  • Ömer / 29 Ağustos 2024 18:25

    Yani millet AKP'den mennunsa devam der,yoksa CHP gümbür gümbür geliyor.

    Yanıtla (6) (2)
  • Abdullah / 29 Ağustos 2024 17:56

    Sayın yazar,yerel seçimden önceki kamuoyu araştırmalarına kimse ihtimal vermiyordu! Yine aynısı olacak, şüphesiz olmasın! Çünkü iyi bir şey yok ülkede.

    Yanıtla (7) (1)
  • Volkan Savaş / 29 Ağustos 2024 17:42

    Artık Chp'nin de iktidar olma zamanı geldi.Korkularla,sunlarla bunlarla vatandaşı korkutmasinlar.Gelsinler 5 yıl sure versin millet.Sonra degerlendirsinler.Cunku zaman geciyor
    Ama Chp'ninde milletin ayarlariyla oynamamasi gerekiyor.Bazi ayrık otları temizlemeleri ve bu konuda Özgür Özel'in biraz cesaretli olması yeter.Cunku millet biraz sevdi Özel'i.

    Yanıtla (8) (2)
  • Ayrıntı / 29 Ağustos 2024 06:01

    ‘Erdoğan’ın başarı getiren taktikleri …’. Evet bir yazı içerisinde dört defa bu ifadeyi tekrar edipte ‘montaj’ gibi taktikler için bir defasında ahlaki değerlendirme ifadesi kullanmayan muhafazakar bir yazardır, yazarımız, seçmeni de ‘iyi’ tanır.

    Yanıtla (38) (6)
  • Karar okuru / 29 Ağustos 2024 09:11

    Çok doğru böylelerine hacı yatmaz gibi demek doğru!

    Yanıtla (16) (2)
  • OkurM / 29 Ağustos 2024 13:12

    Ayıp...
    Yazar bu dili hak etmiyor.
    28 şubat travmanın yaşamış kitlelerin önüne o dönemin marka isimlerini koymayın diyor.
    Sizinkilerin bu kadar kafası basmıyor. Kulaklarına fısıldıyor yazar. Neeee diye bir de bağırıyorsunuz. Bu chp kitlesi zor...

    Yanıtla (6) (15)
  • Gerçek / 29 Ağustos 2024 15:57

    Sn. Yazarımız, CHP iktidarın henüz çok uzağında diyor. Son seçimde birinci olmuş ve hala rahatlıkla birinciliğini koruyan parti için, "iktidarın uzağında" tabirini kullansa hadi bir nebze. Çok kelimesi ile uzağı daha uzağa, öteliyor da öteliyor. Sizce bu, yani çok kelimesinin kullanılması öylesine hesapsız kullanılmış bir kelime mi? Bu mu?

    Yanıtla (16) (0)
  • Hasan / 29 Ağustos 2024 17:33

    Gerçek,tesbitin tabii ki yerinde.

    Yanıtla (4) (1)
  • Hikaye / 29 Ağustos 2024 11:36

    Aynen Katılıyorum.

    Yanıtla (6) (2)
  • Bir Dost / 29 Ağustos 2024 15:41

    Şizofrenik laikçi, hastalıklı sol zihniyetin canı cikar; huyu çıkmaz vesselam...Köşesinde yorum yazdiklari yazarlara dahi terbiyesizlik ve saygısızlık yapmakta sınır tanımıyorlar.. Bunlar; sıradan fujaralara, fanilere neler yapmazlar.. Rabbim ülkemizi ve tüm halkımızı bunların şerrinden korusun insallah

    Yanıtla (8) (21)
  • Ayrıntı / 29 Ağustos 2024 16:27

    Yazdığım şeye tekrar baktım, hakareti bırakın nezaket dışı bir şey yok. Bana yapılan yorum,
    ‘Şizofrenik laikçi, hastalıklı sol zihniyetin canı cikar; huyu çıkmaz vesselam.’ Arkadaşlar Fettullah için uyarılar da, niyet okuma, şizofrenlikle diye tarif edilmişti unutmayın, sonradan aldatıldık dememek için …

    Yanıtla (19) (1)
  • Karar okuru / 29 Ağustos 2024 17:33

    O mahalle öfke doludur! Heyecanlandı mı ne laikçilik kalır, ne de şizofrenlik.

    Yanıtla (5) (0)
  • Alp Demir / 29 Ağustos 2024 15:41

    CHP'nin iktidarın uzağında mı, yakınında mı olduğuna millet karar verir. Ve bu millet artık medyanın yönlendirme girişimlerine karşı bağışıklık kazanmıştır.

    Yanıtla (9) (1)
  • Hayret / 29 Ağustos 2024 17:30

    O yüzden ana akım medya gece gündüz propaganda yapıyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • okur 41 / 29 Ağustos 2024 17:27

    bu şartlarda CHP ye kim oy verecek. Millet tabiiki AKP ve Reis'e devam diyecek.

    Yanıtla (1) (9)
  • okur 41 / 29 Ağustos 2024 17:27

    bence yazar haklı. CHP kazanamaz. Reis bugüne kadar çok iyi yönetti, yönetmeye devam etsin. Hatta ömür boyu garantili iktidar verelim kendilerine. Eğitimde ülkeyi uçurdular, ekonomi şaha kalkmış, dış politikada harikalar yaratıyor, üniversitelerimiz at başı, dünya'ya her türlü tarım ürünü satar olduk, yüksek teknoloji ürünü ihracatımız yükselişte, yurt dışına giden beyinler dönüş kuyruğuna girdiler, hastanedeki sıralar yok artık, emeklilerin durumu iyileşti, mülteciler geri gönderi

    Yanıtla (5) (3)
  • Gerçek / 29 Ağustos 2024 16:15

    Tayyip Erdoğan, Sn. Fehmi Koru'nun çerçevesini çizdiği siyaset tahlilini benimserse, ki bence o da aynısını düşünüyor, Ekrem İmamoğlu'nun ve CHP'nin işi çok daha fazla kolaylaşır. Bence bir sakıncası yok.

    Yanıtla (5) (1)
  • Gerçek / 29 Ağustos 2024 16:08

    Sayın Koru CHP'yi iliştirerek ha bire 28 Şubattan bahsediyor. Vicdanlı olacaksak; 10 yıldan daha uzun süren Erdoğan-fetullah gülen ortaklığının 28 Şubat yanında Cehennemin, dünyaya Türkiye'ye inmiş hali diye söylenmesi gerekir. Sadece Sn. yazarımız değil, bu cenahtaki her yazar cehennem yıllarını asla ağzına almıyor. Vicdan demek gerekir. O ortaklık 1 milyon tane 28 Şubata bedeldi.

    Yanıtla (16) (1)
  • Afife Hidayet Güner / 29 Ağustos 2024 16:08

    Çifte yazılarıyla eskiyi egale eden bir baş yazar görmek yeniden sevindiriciydi benim açımdan.
    Hoş. Tuz kokmazdı zaten zira: Ayakları yere basanları öyle ya da böyle daha çok görmek istiyor insan...

    Yanıtla (0) (0)
  • Ömer / 29 Ağustos 2024 12:09

    Akp-Mhp balonu patladı.Millet aptal olmadığını yerel seçimde gösterdi.Chp iktidara hiç olmadığı kadar yakın.Tertemiz bir sayfa açmanın tam zamanı.

    Yanıtla (22) (5)
  • Okur yazar / 29 Ağustos 2024 15:04

    CHP’de yeni bir şey gören beri gelsin. Eski tas eski hamam.

    Yanıtla (6) (13)
  • Hayret / 29 Ağustos 2024 16:05

    Aynı şey iktidar içinde geçerli.

    Yanıtla (9) (1)
  • OkurM / 29 Ağustos 2024 15:54

    İzzet ve semih beyler çok ince işçilik bir dava açtılar. Chp kitlesi yedirmeyiiz diye bu davaya tepki verecek. Olay demirtas konusunda chp nin tavrı haklı miydi haksız miydi konusunda kamplar savaşı olacak. İzzet ve semih beylerin ateş cinayeti konusunda haklarındaki şaibe kimsenin aklına gelmez olacak. Ülkücüler ateş davasını bırakıp, pkk yanlısı chp gölgesine savaş açacak topyekun. Hesap muhtemelen bu. Ama chp'de bu hesabı bozacak kafa var mı?

    Yanıtla (3) (1)
  • Etem / 29 Ağustos 2024 15:50

    Chp de duvarını sırtına dayayarak yürünür, sırttan hançerlenmemek için; Anap' tan ithal ,besleme brütüsler bile ,"halkla helalleşme" diyen Kılıçdaroglunu hançerleyiverdi; sağcı partiler böyledir, chp sağcı adaylarla seçime giren, her konuda sağ bir partidir

    Yanıtla (1) (4)
  • Halil / 29 Ağustos 2024 15:48

    Bu iktidarın ömrünü CHP'deki bu performans düşüklüğü uzatıyor zaten. Sayın Koru'nun uyarıları yerinde. CHP kendini toparlamalı...

    Yanıtla (1) (3)
  • Ali koşar / 29 Ağustos 2024 08:34

    Esenyurt belediyesinde terör etkinliği düzenleniyor, chp'li belediyeler pkk'lı zihniyete teslim olmuş durumda, Bu sağ duyulu milliyetçi vatansever TÜRK Milleti (her partide mevcut) oynanan oyunu görüyor. Bunların iki kırmızı çizgisi var, pkk ve fetö...Chp'nin pkk'lılara sahip çıkan demeçlerini ve fötönün hain darbe girişimine "kontrollü darbe" diyen zihniyeti bu miller unutmaz. Genel seçimlerde ülke idaresini kime vereceğinize bilir, anlayacağınız ( anlayamayacağınız) RTE yine kazanır...

    Yanıtla (5) (11)
  • Önemli / 29 Ağustos 2024 15:06

    Zamanında AKP iki kesimlede kankayken sesi çıkmayan milletin neden şimdi sesi çıksınki?

    Yanıtla (9) (1)
  • Doğan Alioğlu / 29 Ağustos 2024 15:39

    'Ali koşar'a: "Esenyurt belediyesinde terör etkinliği düzenleniyor, chp'li belediyeler pkk'lı zihniyete teslim olmuş durumda" demişsiniz. O halde İçişleri bakanlığı ne güne duruyor? Ne yapmış? Araştırdın mı? İçişleri Bklğı. Bir şey yapmamış ise 1- Görevini yapmamış 2- ya da ortada bir suç yok demektir. Araştırdı isen sonucu bize de bildir. Araştırmadın ise yalan haber yayını yapıyorsun demektir. Bu büyük bir ahlaksızlıktır.

    Yanıtla (8) (4)
  • Ertan / 29 Ağustos 2024 11:52

    En doğrusunu Allah bilir.Seçimleri Ak parti veya Tayyip kazanamas bile,CHP hiç kazanamaz.Yeni oluşum yeni lider yine bu milletin bağrından çıkar.Belediye başka devlet başka.CHP kodları bu milletin kodları ile hiç uyuşmadı.Bazen darbelerle bazende buğün olduğu gibi Chp lilerin şirin gözükme maskesi altında Tuncay Özkan düşünce ve söylemlerinin kodları canlı durmakta.

    Yanıtla (4) (9)
  • Hayret / 29 Ağustos 2024 15:38

    Tayyip Erdoğanı 2001 de Başbakan yaparken belediye başka devlet idaresi başka dememiştiniz ama.

    Yanıtla (6) (0)
  • düşünen vatandaş / 29 Ağustos 2024 15:32

    Sayın yazar üstü örtülü bir şekilde, siyaseten hiçbir mazereti olmadığı halde ülkemizi yönetemeyen bu iktidar ile devam edilmesi gerektiğini mi söylemek istemiş ? 28 Şubat gibi yaklaşık 30 yıl önceki siyasi bagajları tekrar tekrar gündeme getirmek demek bu ülkede olumlu hiçbir değişeme müsaade etmemek anlamına gelir. Topluma değişim mesajları vermeye çalışan ve kendini yenileyen ülkenin en köklü partisine ülkeyi yönetme fırsatı verilemeyecekse, bu memlekette patinaja devam edilecek demektir.

    Yanıtla (5) (0)
  • kadir / 29 Ağustos 2024 15:25

    Türkiye sekülerleşiyor . artık dine dayalı ajitasyon taktiklerinin müşterisi yok . şehirlisi köylüsü zengini fakiri işçisi memuru daha iyi bir hayat sürmeyi istiyor . islam dünyası ile degil , batı medeniyeti kavramlarıyla yaşamak istiyor . ne namaz kılan ne oruç tutan kaldı . nede camiye giden kaldı . ben islam karşıtı değilim ama hem müslümanım hemde batıcıyım , arab iran sevici değilim . türk usulu de budur . imamoğlu bu kesimi temsil edi,yor . istanbulda 3 kere seçimi bu sebeble kazandı .

    Yanıtla (11) (1)
  • recep es / 29 Ağustos 2024 09:08

    Ekonomiyi nasıl düze çıkaracaklar, işsizliği ne yaparak sona erdirecekler, orman yangınları alınacak bir kaç uçakla halledilecek mi? Güçlendirilmiş Parlementer rejim nasıl olacak (ki bu sistem tek CHP nin işine yarar başka türlü tek başına iktidar olamazlar) gibi konular hiç ağızlarına gelmiyor. Bence onlarda bu vizyon bu beceri yok akıllarına bile gelmediğine eminim. Sadece AKP nin olduğu gibi kötünün iyisi olarak seçimi kazanmayı umuyorlar.

    Yanıtla (1) (7)
  • Hayret / 29 Ağustos 2024 15:21

    AKP' yi iktidar yaparken bu güzel soruların hiç birini neden sormuyorsunuz?

    Yanıtla (7) (0)
  • Gerçek / 29 Ağustos 2024 15:19

    En fazla bir kaç yıl sonra, ilk seçimden sonra diğer sağ partiler gibi AKP'de silinip gidecek, Erdoğan'ın da siyasi hayatı bitecek. Erdoğan'ın rakiplerine ve büyük bir seçmen kitlesine karşı yaptığı hakaret, öfke krizleri, akla hayale gelmeyen baskı taktikleri, top yekun saldırı taktikleri Ekrem İmamoğlu'na zerre sökmüyor. Tam tersine onu güçlendiriyor.

    Yanıtla (7) (0)
  • Yılmaz dalkilic / 29 Ağustos 2024 08:23

    Ülkeyi parçalamaya hazırlayanlara şehit kanlarını düşünmeyenlere bu halk yönetimi vermez kusura bakmayın chp içinde her halt var

    Yanıtla (3) (11)
  • Hayret / 29 Ağustos 2024 15:12

    Durmak yok. Dezenformasyona devam.

    Yanıtla (7) (0)
  • Zaza / 29 Ağustos 2024 08:49

    CHP iktidara gelemez.Seçime kadar enflasyonu düşürmüş bir iktidarı halk yeniden seçenektir.Chp kaç tane kocası olduğu belli olmayan bir partiyi ve Müslümana düşman bir partiyi halk iktidar yapmaz.Soldan çarkı yazar tayfası ve onların destekçileri bir 4 yıl daha hayal dünyasında yaşasınlar.Seçimden sonra hayalleri yine boş çıkacak.Chp hangi işte başarılı olmuş da millet onu iktidar yapacak.Onlar belediyeciklerle oyalansınlar ve ceplerini doldursunlar.

    Yanıtla (4) (13)
  • Önemli / 29 Ağustos 2024 15:11

    AKP başarılarının meftunuyuz!!!

    Yanıtla (7) (1)
  • Okur yazar / 29 Ağustos 2024 15:10

    Burayı takip eden epey bir CHP seçmeni var gibi. Ve hep sağ iktidarlardan şikayet ediyorlar. İyi de CHP sol mu ki seçmen oy vermiyor. Alakası yok. Hangi sol söylemi var CHP’nin. Ben görmedim. CHP ayrı bir vaka bu ülkeye dair. Hepsi o. Kötü bir bagajı var. Tek problemi o.

    Yanıtla (2) (0)
  • Köylü / 29 Ağustos 2024 13:12

    CHP iktidarı yakınlaştıkca, fetövari taktikler devreye yeniden giriyor. Suret-i Hak'tan görünen kriptolar, asli vazifelerini ifaya başlıyorlar. "Ama montaj, ama şu, bu" iftira görüntüleri de meydana çıkacaktır. 75 yıldır yöneten sağ iktidarlar ülkeyi batağa sapladı, Ortadoğulu yaptı. Son 20 yıldır da üzerine tüy diktiniz. Bir bakın ortalığa; her alanda cerahattan geçilmiyor.

    Yanıtla (12) (2)
  • Okur yazar / 29 Ağustos 2024 15:07

    Chp ha yakınlaştı derken bir bakıyoruz iyice uzağa gitmiş. Biraz da aynaya baksanız. Sağ iktidarlar gidip sol iktidar gelecek hali yok memlekete. Öyle bir halk yok çünkü. Bari merkeze gelin diyoruz. Cık diyorlar.

    Yanıtla (0) (1)
  • Ahmet A / 29 Ağustos 2024 12:10

    Güzel bir tespit.
    Kısa sürede erken seçime girilirse AKP kaybeder,CHP kazanır.
    Süreç normal işlerse,
    CHP ikdidarının önündeki en büyük engel,zorda olsa ekonomik düzelme ve bunun tabana yansıması olabilir ,ama Tayyip Bey'in aday olmayacağı bir seçim CHP için bulunmaz nimet.
    2028 e kadar kim öle,kim kala Allah bilir.

    Yanıtla (3) (3)
  • Okur yazar / 29 Ağustos 2024 15:03

    Boşuna rüyalar bunlar. Aday olacak merak etmeyin.

    Yanıtla (0) (4)
  • Hakan / 29 Ağustos 2024 12:12

    Nasıl çok uzağında? Ülkede normal olan birşey yok! Açıyoruz haberleri, katliam, cinayet,kavga,kedi köpek katliamı,tarlalarda toplanamayan ürünler,kiracı ev sahibi cinayetleri.

    Yanıtla (11) (1)
  • Okur yazar / 29 Ağustos 2024 15:02

    Haberleri izlemeyin bence. Haber değil onlar zaten. Medyanın oyalaması. Her zaman vardı yeni bir durum yok. Şimdi iyice flaş flaş yaptılar yazacak bir şeyleri olmayınca.

    Yanıtla (0) (5)
  • Usanmış Adam / 29 Ağustos 2024 11:50

    Artık Reis şapkasından değil tavşan fil çıkarsa gene de oy yok. Tavsiyem valizini toplamaya başlasın.

    Yanıtla (12) (3)
  • Okur yazar / 29 Ağustos 2024 15:00

    Bu filmi çok gördük. O iş öyle olmuyor.

    Yanıtla (0) (2)
  • Okur yazar / 29 Ağustos 2024 14:58

    CHP’nin CB adayı yanına bir tane (5 tane değil) başkan yardımcısı adayı belirlesin. Bu yardımcı aday başörtülü, eğitimli, tecrübeli bir kadın aday olsun. CHP yüzde 50’yi rahat toplar. Sizce? CHP bunu kaldırabilir mi?

    Yanıtla (0) (1)
  • Hasan Ali / 29 Ağustos 2024 13:14

    Bu yazi bize Islamciligin bittigini ve Islamcilarin elinde hicbir sey kalmadigini gösteriyor. Koru, yazisinda AKP'nin ya da Erdogan'in ülkeyi daha iyi yönettigi ya da yönetecegi icin CHP'nin secimi kazanamayacagini söylemiyor. Söyledigi tek sey, AKP giderse, tek parti CHP'si geri gelir. TC'de tek parti iktidarini hatirlayan mi var? 28 Subat'ta CHP'mi iktidardaymis? Iktidarda olanlar DYP ve Refah Partisi'ydi. Koru, insanlari korkutarak AKP'ye oy vermelerini ima ediyor sadece. Trajikomik bir durum

    Yanıtla (12) (2)
  • Okur yazar / 29 Ağustos 2024 14:53

    Yazar sadece uyarıyor. Bu tabloyu kaç kere gördük. Aç tabuk kendini darı ambarında görürmüş durumu. CHP hiç bir değişim dönüşüm yapmadan, gerçekçi bir vizyon ortaya koymadan, AKP seçmenini ikna etmeden seçim alamaz. Gelsinler ama neye gelecekler bilmek istiyor seçmenler.

    Yanıtla (0) (5)
  • Gani Aşık / 29 Ağustos 2024 14:35

    Azrail kapınızı çaldığında da her halde kelimei şehadet yerine CHP düşmanlığı ile veda edeceksiniz bu dünyaya..

    Yanıtla (13) (3)
  • Gerçek / 29 Ağustos 2024 14:53

    Muhatabı için acı, hüzünlü ve sarsıcı bir benzetme. Şu gelip geçici dünyada böyle bir benzetmenin muhatabı olmayı, yakışmasını hiç istemem.

    Yanıtla (1) (0)
  • Vatandaş / 29 Ağustos 2024 14:48

    AK Parti kötü, CHP daha kötü.

    Yanıtla (2) (7)
  • Okur yazar / 29 Ağustos 2024 14:13

    CHP güven vermek için partiyi sağa açmalı. Akp’den transferler yapmalı. Babacan’ın partisi ile birleşmeli belki. Ülkenin gerçeği bu maalesef. Parti içindeki sivri tipleri de ayıklamalı. Daha orta bir yol seçmeli CHP. Ancak böyle sağ seçmenin desteği alınabilir. Yoksa en iyi ihtimal bir koalisyonla iktidar. Onu da gördük geçen seçimde berbat ettiler. Daha doğrusu hanımefendi beceri o işi her zaman yaptığı gibi. Parti içinde demokratik bir yarışla CB adayı belirlenmeli. Masa başı 5 kafadar değil

    Yanıtla (2) (9)
  • Gurbetci / 29 Ağustos 2024 13:44

    Sayin editör, benim yorumlarimi sakincalimi buldunuz?

    Yanıtla (2) (6)
  • Metin / 29 Ağustos 2024 13:43

    Hâlâ 28 Şubat tarihine TAKILMIŞ, aynı şeyleri tekrarlıyorsunuz. O tarihten bu yana köprülerin altlarından çok SULAR aktı. Yeni nesiller geldi ve o günler onları hiç mi HİÇ ilgilendirmiyor.
    Eski kuşakların da GÖZLERİ açıldı. Fakat siz şimdilerde bile İSABETSİZ analizler yapmakta MAHARET gösteriyorsunuz. Bazı MARJİNALLER hariç ÇOĞUNLUK artık GERÇEKLERİ görüyor. PARTİZANLIK umurlarında bile değil.
    Sonuç olarak bu ülkedeki partiler zaten birbirinin AYNISI. Söylem ve İDDİALARI hiç ÖNEMLİ değil.

    Yanıtla (35) (3)
  • Fuzuli / 29 Ağustos 2024 13:43

    Chp li yeni ve eski isimlerin bir arada gorunmesinden niy bu kadar rahatsiz olunuyor ki? Ayni duyguyu paylasan insanlar bir arada olabilir. Okuzun altinda buzagi aramak degilmi bu? Din, iman, bayrak, kurtler, vatan, kudus, dis gucler, ic hainler, pkk, apo, beka meselesi, ulkenin ucusa gecmesi, vs vs vs...Erdogan hepsini bol keseden kullandi ceyrek yuzdyildir. Sapkadaki tavsanlar cikti. Sapkada tavsan kalmadi. Bir insani anlamak icin soylemine degil, eylemine bakmak gerek.

    Yanıtla (8) (2)
  • Okur / 29 Ağustos 2024 13:39

    Şu anda CB seçimi olsa ve ikinci turda RTE nin karşısında kim olursa olsun kazanır. Milletin sıtkı sıyrıldı.

    Yanıtla (8) (3)
  • Ata Kavalcı / 29 Ağustos 2024 13:37

    Siz çok yaşayın Sayın Koru! "CHP'nin gelin-güvey sevinci" tanımınızdan cilt dolusu mizah yazısı çıkar.

    Yanıtla (0) (22)
  • OkurM / 29 Ağustos 2024 00:51

    Millet ittifakı kesin bir şekilde çarşamba in oylarını alıyordu. Saadet partisi gün gün güçleniyordu. Iki yıldır (mağdurun manevi şahsiyetini korumak için) gizli yürütülen dava medyaya sızdırıldı. Chp medyası olaya o kadar sehvetle saldırdı. Chpli siyasetciler de koroya katılmak zorunda kaldılar. O hafta çarşamba'da millet ittifakı kazanamazsın diye hatimler indirildi. Chp yediği bu zokayı hala anlamayadı. Seçim döneminde bunun gibi sembolik hatalar yaptı.

    Yanıtla (2) (12)
  • OkurM / 29 Ağustos 2024 13:23

    Bence chp
    Saadet partisinden etkili bir ismi transfer edip etkili bir konuma getirmeli. Akp kurtler konusunda sert çıkışlar yapmasına rağmen partideki etkili kurt mv vasıtasıyla Kürt seçmeni elinde tutabiliyor. Chp, Saadet partisi kökenli bir mv ile dini gruplara yönelik daha etkin çalışmalı. Bu Perinçek ve 28 şubat kafasını da bırakın artık...

    Yanıtla (0) (2)
  • Karar Okuru / 29 Ağustos 2024 00:39

    Sayin Koru, toplumda oyle bir Erdogan karsitligi olustu ki dogru ve tek bir adayla cikilirsa Karsisinda kimse dayanamaz. Butun mesele 'dogru ve tek bir aday' ile cikilabilecek mi? Bu arada parlamenter siteme donus mu, yoksa mevcut sistemin devami mi? CHP'de bu konuda farkli gorusler bulunuyor. Kisacasi, karsimizda cok bilinmeyenli bir denklem var. Ozgur Ozel bunu cozemezse CHP'li CB isi yatabilir.

    Yanıtla (14) (4)
  • Adsız / 29 Ağustos 2024 08:48

    Bence parlamenter sistem istemezse o iş yaş. Ama istediğini de hiç sanmam. Onlar da Erdoğan gibi iktidara gelip KHK'lerle ülkeyi yönetmek istiyorlar gibi.

    Yanıtla (2) (8)
  • Temel / 29 Ağustos 2024 12:28

    Parlemeter demokrasiye geçilecek, geçin Cumhur Başkanını, inşallah bu sistemin çöpe atıldığı bir seçim görürüz.

    Yanıtla (7) (1)
  • Rafael / 29 Ağustos 2024 13:20

    AKPnin yıktığını düzeltmeden parlamenter sisteme geçilmemeli. Bu sistemle devam edip, çünkü bu sistem ben ağayım dediğim dedik sistemi, ortak akılla Cumhur İttifakı bileşenleri hariç, toplumun her kesimiyle irtibat kurarak, ifade özgürlüğü, adalet-hukuk, eşitlik, ekonomi, tarım ve eğitim başlıklarında hızla harekete geçilmeli. Ülkeyi soyanlardan da hesap sorulmalı. Kimsenin yaptığı yanına kalmamalı.

    Yanıtla (11) (0)
  • OkurM / 29 Ağustos 2024 00:46

    KK'nın kaybettiği genel seçimde o kadar çok umut dağıtıldı iktidar tarafından. Bir ay sonra da o umut o kadar sert şekilde dibe çakıldı ki... artık o günden sonra hiç bir şey eskisi gibi olmaz. Bunu bildikleri için İmamoğlu'na yasak, yavaş'a mobbing gibi taktiklerle olayı toparlayama çalışıyorlar. Ama artık hiç bir şey eskisi gibi olmayacak...

    Yanıtla (20) (5)
  • Adsız / 29 Ağustos 2024 08:57

    2019 seçimlerinde de 2023 seçimlerinde de aynı şey oldu. 2019'da seçimden önceki son pazar İstanbul mitingi (CHP'ninki) yandaş medya tarafından bile çok abartıldı. Halk yoksa CHP mi geliyor diye korkutuldu. Geçen yıl sonra hafta Millet ittifakı sanki sevincek delisi oldu. Haydi iktidra geliyoruz, dedi. Yİne aynı şey oldu. Ve gelemedi. Bunların hepsi taktik miydi ki acabola? Sinsice.

    Yanıtla (0) (5)
  • OkurM / 29 Ağustos 2024 13:18

    Seçimden önce herkes kendi anketini yayınlar. O da propagandanın bir parçasıdır...
    Son genel seçimde reis çok terleyerek kazandı. Muazzam bir pembe tablo çizdiler. Halbuki hastayı ameliyat masasından kaldırıp seçim sandığına zor götürmüşlerdi. Seçimden sonra upuzun yatacağı belli idi. Seçmen yalanlara inanmak istedi. Ama bir ay geçmeden hastanın sekeratı mevtini görünce, artık bir daha inanılmaması gerektiğini anladı. Bu çok öğretici bir deneyim oldu. Seçmen sildi. Bu 20 senedir ilk defa oldu.

    Yanıtla (3) (0)
  • Soğancı / 29 Ağustos 2024 12:25

    Sayın Koru, bu kötü gidişatı, yaşanan yüzyılın felaketini görmeyip, hatta normalleştirircesine yazmanız akıl alır gibi değil diyeceğim de, sağdan fazla bir şey beklenmez elbette.

    Yanıtla (14) (1)
  • OkurM / 29 Ağustos 2024 13:09

    Yüzyılın felaketleri ard arda yaşanıyor. Ama buna rağmen muhalefet hala bunu oy oranlarına beklenildiği kadar yansıtamıyor. Bu konuda sn yazar chp'ye tüyo vermeye çalışıyor...

    Yanıtla (1) (4)
  • Bekir Bey / 29 Ağustos 2024 00:49

    CHP mevcut haliyle malesef ülke için umut olma durumundan çok uzak. Özgür Özel hiç güven telkin etmiyor.
    Çok dağınık bir görüntüleri var
    Çok erken havaya girip ortada olmayan menfaatleri kapma derdine düşmüşler gibi.
    Halkın işi gerçekten çok zor.

    Yanıtla (11) (21)
  • Temel / 29 Ağustos 2024 12:38

    Ülkenin varı yoğu gitti, bu halk seyirci kaldı, alkışladı, gençlerin geleceğini, sosyal devleti, barış içinde yaşamayı, kendi ülkesinden kaçmak durumunda kalmadan, yabancı baskınına uğramamış bir güneşli iklimde yaşama haklarını pırasa fiyatına verdi. Devam..

    Yanıtla (8) (1)
  • OkurM / 29 Ağustos 2024 13:07

    Aslında adamların yaptığı pek bir şey yok. Ama muazzam bir algı çalışması var. Özgür özel kendini bir yere kapatsa, seçime kadar yine hakkında muazzam bir kılıf oturtulacak. Ülkenin atmosferi laboratuvarda oluşturuluyor. Soluyanlar ne yapsın

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru. / 29 Ağustos 2024 12:52

    Erdoğan, size göre süresiz aday herhalde. Malum yerini dolduracak tek kişi yok. CHP de ise ben bile aday potansiyeli taşıyorum. Yeter artık bırakın CHP yi tartışmayı.

    Yanıtla (8) (1)
  • mimli / 29 Ağustos 2024 03:10

    Her ne olursak olalım, bunca yıllık yıkımı unutup halen RTE diyeceksek ve ona halen 'yapıcı lider' gözüyle bakacaksak vay bizim başımıza geleceklere. Vay ki vay!

    Yanıtla (46) (15)
  • Adsız / 29 Ağustos 2024 08:25

    Neden anlamazdan geliniyor anlamıyorum. Kimsenin bunca olumsuzlukları görmediği falan yok. Ve benimsediği de yok. Ama en azından CHP bu oyu sadece 9 ay önce yapılan seçimde değil de yerel seçimde aldığını da değerlendirse ne olur? Eğer iktidar istiyorsa tabii.

    Yanıtla (1) (9)
  • karar okuru - ... / 29 Ağustos 2024 08:30

    mimliye: sevr anlaşmasını imzalamayı reddettik diye sevinirken 100 sene sonra 13 milyon sığınmacıyla sevr den beter duruma geldik gibiyiz.

    Yanıtla (9) (3)
  • Bekir Uney / 29 Ağustos 2024 10:12

    Size muhalefet geçmişini hatırlayıp sadece İstanbuldaki yapılan yatırımlara hayır dediği üç köprü ve Avrasya tünelini trafiğe kapatma değil sadece boykot çağrısı yapabilirlermi.?Yuvarlak laflarla değil.Gercekleri belgeleri ile sunulmalı.

    Yanıtla (0) (6)
  • Hüseyin Çalışkan / 29 Ağustos 2024 11:44

    Neye yıkım diyorsun,24 banka hortumlayip devlete 46 milyar dolar borç bırakanlar yıkım olmuyor, IMF nin borcunu ödeyip ulkeden kovup ülkeyi IMF boyunduruğundan kurtaranlar mi yıkım yaptı, ülkeyi savunma sanayi alanında çağ atlatıp, ABD nin Almanya'nın silah ambargosundan kurtaranlar mi yıkım yaptı,yoksa heykelden başka bir çakılı çivisi olmayanları yıkım yaptı,6 Şubat depremlerin de yerlebir olmuş 11 şehri.ayaga kaldiranlarmi yıkım yaptı yoksa 99 daki Gölcük depremini yonetemeyenlermi yıkımyapti

    Yanıtla (4) (13)
  • Hüseyin Şenel / 29 Ağustos 2024 11:41

    CHP tüzük değiştirir,döner döner yine değiştirir.
    Yine tüzük değiştiriyorlar.
    Abi,tüzük değiştirmekle olmaz bu iş.
    O kafayı değiştirin..
    Bir,iki vakte kadar o da olacak inşallah.Değiştire değiştire,Sn.Bolu Bldy.Bşknının değişecek tüzüğü,bir önce değiştirene,sorduğu soruya cevap bulacaklar.Ha gayret.
    O kafayı bir değiştirseler“farkına varacaklar” ama elden gelen bu.Bekleyeceğiz,çare yok.Ölmeden görsek bari..
    Neyse.Çok da şey etmeyeyim,nazar değmesin gayret ettiklerini görüyor,seviniyorum.

    Yanıtla (0) (8)
  • Fikri ince / 29 Ağustos 2024 11:41

    Sayın yazar CHP’yi eleştirmiş. Bu bazılarının hoşuna gitmemiş. Eleştiriye açık değilsek akp seçmeninden ne farkımız kalacak? CHP iktidar olmak istiyorsa kimsenin dinine inancına hiçbir şekilde karışılmayacağını temin etmesi gerekiyor.

    Yanıtla (4) (3)
  • Etem / 29 Ağustos 2024 01:11

    Yazar öküzün altında buzağı aramış. Yazarın ait olduğu mecrayı bildiğimizden CHP güzellemesi yapmasını beklemiyoruz ama biraz daha objektif olabilirdi. Bu sağın 28 Şubat, İnönü zamanında kuyruklar söylemi ne zaman bitecek?

    Yanıtla (36) (14)
  • Adsız / 29 Ağustos 2024 08:34

    Şöyle de cevap yazılabilirdi: Yok öyle bir şey. İftira bu. Var öyle bir şey tekrar etmeyecek.

    Yanıtla (1) (0)
  • serçe / 29 Ağustos 2024 11:30

    @Etem.."CHP güzellemesi" duymak istiyorsan git Merdan Yanardağ, Ismail Saymaz, Ertuğrul Özkök..vs oku..Sabahtan akşama kadar CHP güzellemeleri yapiyorlar...

    Yanıtla (3) (5)
  • Hikaye / 29 Ağustos 2024 11:39

    Bunlar zaten malumların iktidarı için oluşturulmuş olaylardı.Gerçeklikle alakası olmayan algıya dayalı propaganda.Halem de alısıcı vat tepe tepe kulanıyorlar.Yazar da dahil buna.

    Yanıtla (5) (1)
  • seçmen / 29 Ağustos 2024 11:33

    seçmen. Eskiye rağbet olsaydı,bit pazarına nur yağardı"

    Yanıtla (3) (0)
  • Metin / 29 Ağustos 2024 08:12

    Sn Yazar, görüşlerinize katılıyorum. CHP seçimden neden başarılı çıktığını analiz edemeyen, etmeyen bir parti. Başarısı kendinden kaynaklanmıyor oysa. Bugün CHPyi seçimde öne çıkaran iktidarın başarısızlığı ve adaletsizliğidir. CHP sokakla halkla hala irtibat kuramıyor, toplumun AKP'ye olan büyük tepkisinin ekmeğini yiyor, ama bu daimi olmaz.

    Yanıtla (30) (13)
  • A.Derin / 29 Ağustos 2024 11:29

    Şu anda halka inen, halkla içiçe olan CHP den başka parti var mı?

    Yanıtla (8) (2)
  • A.Derin / 29 Ağustos 2024 11:28

    CHP yi erken gelin guvey olmakla suçlarken siz de erken yargıda bulunmuş olmuyor musunuz, hem de geçmişi, 28 Şubat'ı falan kasiyarak... Üstelik CHP yi erken seçim istememekle suçlarken aday meselesinin konuşulmasını da erken buluyorsunuz. Sanki ülkenin içinde bulunduğu durumun seçimin kaderinin belirlenmesinde hiç bir rolü olmayacak gibi.. CHP nin iktidar olmasından korkup Erdoğan'ın bir tavşan daha çıkarması umudu taşıdığınız da. kuşku götürmez ...

    Yanıtla (8) (1)
  • Halil Akıncı / 29 Ağustos 2024 11:04

    CHP aldığı tepki oylarını kendi oyu sanıyor.Bu arada seçim kazanmadan kendini Cumhurbaşkanı saya bir belediye başkanı,genel başkanlığı tapulu mal sayan bir eski genel başkan var.İktidarın hatalarını dahi kullanmaya üşenen/beceremiyen bir beyin takımı var.İktidar için gerekli tutarlı vaatler,seçim kazanmak için disipliinli etkin bir örgüt ise yok.Milletçe muhalefet duasına çıkılmasını öneriyorum.
    Çünkü Cumhurbaşkanı yakında “bunlar üç koyunu güdemezler "diye ortaya çıkar ve seçimi de götürür.

    Yanıtla (1) (5)
  • okur / 29 Ağustos 2024 10:54

    yapılması gereken şey belli: anketlerde kim en önde ise onu aday yapmak. 6'lı masa bu basit gerçeği görse ve gereğini yapsa idi, akp ve onun genel müdürü bugün muhalefette idi.

    Yanıtla (3) (1)
  • Bir Dost / 29 Ağustos 2024 10:51

    CHP'li bazı siyasilere göre, anket ve araştırma şirketlerinin verilerine göre son başkanlık seçimlerinde CHP adayı ilk turda seçimi büyük bir farkla kazanıyordu..Hatta CHP medyasına göre ülkeyi 20 yıldır CHP'nin yönetiyor olması gerekiyordu..Ondan sonra da en son yerel secimlerde odugu gibi meseka Hatay'dan beklediği oyu alamadiklarinda depremzedelere yönelik "Beter olun, keşke hepiniz enkaz altında kalsaydınız.. " mealinde tweetler atacak kadar endazeleri kayıyor..

    Yanıtla (3) (5)
  • okur / 29 Ağustos 2024 10:49

    erdoğan taktikleri....sayın yazar saymayı unutmuş. yalan, üçkağıt, tezvirat, yargıyı sopa gibi kullanıp belden aşağı vurma, videomontaj, halkı kin ve düşmanlığa tahrik, kışkırtma...chp nasıl bir karakterle karşı karşıya olduğunu iyi bilmeli.

    Yanıtla (5) (1)
  • Okumaz / 29 Ağustos 2024 10:22

    CHP'de liderlik yarışının olması kötü mü?. AKP gibi liderlik problemi olmayan, partinin doğal, tartışılmaz, la yüsel (sual sorulmaz, sorgulanamaz) kahraman lideri mi olsaydı? Hatta öyle bir lider ki partisi kendisinden sonra yok olacak kadar küçülecek, böyle bir lider ve parti mi arıyoruz. Şu da var, Örneğin İmamoğlu gelse lider adayı bırakır mı? O ayrı konu. Ama kurumsallıkta CHP AKP'nin çok önünde. Zira Kılıçdaroğlu gitti, CHP'nin oyları artabildi. Erdoğan gittiğinde AKP'nin oyları ne olur?

    Yanıtla (5) (1)
  • terho / 29 Ağustos 2024 10:05

    Ey, hayal dünyasında gezen yorumcular önceki genel seçimde de defaatle yorum yapmıştım.
    REİS=ÜTMEK

    Yanıtla (1) (2)
  • Atilla Hür / 29 Ağustos 2024 10:01

    “Fotoğrafta, ..XXXXXXXX ..el ele, kol kola yürürken görülüyor. Cumhuriyet gazetesi, fotoğrafa, “Kurultay salonundan iktidar partisi çıkacak - Hedef CHP’li cumhurbaşkanı”…” olarak görüneni bizzat CUMHUR’un kendisi olan benim kör gözümle görün:
    “KURULTAY SALONUNA GİDERKEN ÜJ BEJ BENİM ADAMIMI YERLEŞTİREYİM DİYE DEĞİL! SEÇİME GİDERKEN TÜM TÜRKİYE’Yİ KAZANALIM BİZ GİDİP HALKIN İÇİNE YERLEŞELİM BİZZAT!” niyetiyle yürüyen kazanır! Tüm ülkede.

    Yanıtla (1) (0)
  • yıldız / 29 Ağustos 2024 10:01

    Size göre zaten chp seçilirse zinhar olmaz. Demokratik dünya ile paralel yürümeyen islamcılık düşüncelerinizle zaten topluma yeterli zarar verdiniz. Din ile modern devlet yürümez, sizin gibilerin öğrenmesi bir ömür aldı. Ama atı alan Üsküdarı geçti, çin bile kişi başı gelirde, Türkiye'yi geçti. Dinsiz korelilerden bile bahsetmiyorum. Madem çok cesurdunuz 28 şubatta neden sokaklara çıkmadınız. Şili Alyende'yi hatırlayınız.

    Yanıtla (7) (0)
  • karar okuru - ... / 29 Ağustos 2024 09:49

    chp nin üst yönetimi yenilendi, yeni chp oldu ama alt kadro hala eski chp ve icraatsiz, rahat ve maalesef tembel. okumuş, okumamış olmalarına bakılmaksızın iyi bir eğitimden geçirilmeli, hizmet üretmeli, titreyip kendine getirilmeliler.

    Yanıtla (1) (0)
  • Siyasi ticaret / 29 Ağustos 2024 09:26

    Ülke siyasî ticaretten kurtulmazsa, siyadilerin yalnızca hizmet ürettiği, siyasetten zengin olmalarının önüne gecilmezse hiç bir şey değişmez. CHP iktidar olmak istemiyorum diyor fiilleriyle. Kerhen de olsa oy verecek seçmene bana oy verme diyor. Şayet hizmet üretecek birazcık ışık görülseydi 2017 de bile tablo çok farklı olurdu. Son secimde ise akp nal toplardı. Ancak iktidar olmamak için ellerinden geleni yapıyorlar. Biraz da Erdoğan'in taktiği eklenince bu tablo kaçınılmaz oluyor.

    Yanıtla (0) (2)
  • Vatan / 29 Ağustos 2024 09:20

    Sayın yazar herhalde sizin vatan sevginiz değişik?

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 29 Ağustos 2024 09:20

    Halen RTE guzellemesi herzaman yanlış şeyler söyledi iz yazdınız bu ülkenin batısından sizde sorumlusunuz sizin Allah'ın diniyle filan işiniz yok uyanık takimi

    Yanıtla (5) (0)
  • Matrakçı... / 29 Ağustos 2024 00:33

    En büyük muhalif taraf Ekonomik durum..Onun golgesi altında muhalefet toplanmış. ..Ekonomik gostergeler iyi olsa ruyada görürler koltuğu..Bu bölük,pörcük halleri ile..

    Yanıtla (9) (7)
  • Adsız / 29 Ağustos 2024 08:53

    Ekonomik durum ve hukuki durum ve diğerleri. Halkı galeyana getiren. Kızdıran, gücendiren. "Ben yaptım oldu." anlyışı. Chp tek başına seçime girerse kazanamaz. %48'in hepsi Chp'nin değildi. Belki %25'ten fazlası. Bunu Chp görmezden geliyor. Sanki %48'in hepsi kendisininmiş gibi havalara giriyor. Sanki Erdoğan bile bile yerel seçimleri onlara vermiş gibi. Tek başlarına karşıma çıksınlar diye.

    Yanıtla (2) (3)
  • Karar okuru / 29 Ağustos 2024 09:17

    Matrak bir yorum! Ekonomi niye bozuk? Muhalefet mi sorumlu. Gerçekten matrak olmuş yorum.

    Yanıtla (6) (3)
  • yener tutan / 29 Ağustos 2024 09:11

    chp halen belediye seçimlerinde kimlerin desteğiyle kazandığının farkında değil. yaklaşık 320 yıl daha asla genel seçim kazanamazlar. siyasal teknik analisti olarak bunu görebiliyorum.

    Yanıtla (3) (7)
  • temuçin / 29 Ağustos 2024 00:29

    Akp için liyakat bir şey ifade etmez,şahsın hangi cemaatten olduğu önemlidir. Akp için kpss de 95 puan almış birini mülakatta 40 alması doğalda, liyakatı çankaya belediyesinde 12 sivaslı meclis üyesi bulunan chp mi sağlayacak. Üniversite giriş hazırlık sorusu olabilir. 42 üyeni 12 sinin 81 vilayetten sadece birisinden olma olasılığı nedir.

    Yanıtla (9) (6)
  • Karar okuru / 29 Ağustos 2024 09:08

    Ruhsat işi çok uzadı galiba yoksa CHP yönetmekte olduğu belediyeleri son seçimde de ezici farkla aldı.

    Yanıtla (3) (0)
  • Dünden bu yana ne değişti.... / 29 Ağustos 2024 09:08

    'CHP ülkeyi yönetmeye hazır mı!?' sorusunu ortaya atanların;
    2002 yılında, 'AKP ülkeyi yönetmeye hazır mı?' sorusunu hiç akla getirmemişlerdir. Sağ kesime, öcü gibi sunulan bir CHP de zamanında iktidara gelmiştir.
    28 Şubatla CHP'yi içselleştirmek tarihi bir hatadır. 28 Şubat bilinçli yapılmıştır. ABD projesidir ve ülkeyi siyasal islama taşıma hareketidir. Maalesef CHP bu oyunda figür olarak kullanılmıştır. AKP 22 yılda hiç bir şey yapamamışsa, bu yapamamazlık hakkı CHP'ye de tanınmalıdır deri

    Yanıtla (7) (0)
  • Kosk / 29 Ağustos 2024 00:12

    Deg8sim dediler ne dedikleri belli olmadan sustular..bu gazetedeki yorumculara bakınca bu secmenle değişim falan olmaz..CHP ye asla oy da iktidar da yok..

    Yanıtla (9) (23)
  • memmet / 29 Ağustos 2024 08:00

    Kime var?

    Yanıtla (11) (3)
  • Hikaye / 29 Ağustos 2024 11:31

    Hırsıza,arsıza,ranta,talana var.Tipik muhafazakar zihniyeti şaşırmamak lazım.

    Yanıtla (5) (0)
  • Adsız / 29 Ağustos 2024 09:03

    Değişim mi dedin. Tamam değişim ama onların istediği onların istediği yönde bir değişim. Kendilerinin değişmesini hiç aklınızdan bile geçirmeyin. Aslında bence ikna odalrı kursalar iyi olur ama. Halkı ikna etmek için ne ile tehdit edecekler işte orası belli değil.

    Yanıtla (0) (2)
  • recep es / 29 Ağustos 2024 09:01

    CHP daha iktidar olmadan şımardı.
    Son bir kaç seçimdir CHP ye oy attım (Erdoğan ülkenin başına gelmiş bir felakettir doğrultusuyla)
    Ancak CHP liler aralarından Erdoğan'a tıpatıp benzeyen birini çıkarmayı başardı "İmamoğlu". İktidar olsa neler yapacak o yok. Parlementer rejimin ismini bile anmaz oldular. Zaten bir hazırlıkları da yokmuş onu anladık. Artık oy kullanmayacağım ne halleri varsa görsünler

    Yanıtla (2) (4)
  • Vefam / 29 Ağustos 2024 09:01

    Çok doğru tespitler kesinlikle katılıyorum CHP hala işin farkında değil halkla bütünşleme yok halkın dertleri sorunlarına ilgi yok ulkenin hali ortada can çekişiyor CHP den tık yok adalet hukuk bitik ekonomi bitik CHP ortada yok hiç bisey olmaz bunlardan yazık birde oy verdik bunlara. Ülkenin işi gerçekten zor

    Yanıtla (2) (4)
  • Mşakir / 29 Ağustos 2024 00:29

    Halk partisi elini uzatsa iktidarı alacak. Sizlerde engel olamıyacaksınız. Islık çalmaya başladınız devam edin

    Yanıtla (21) (10)
  • Adsız / 29 Ağustos 2024 09:00

    Olabilir. Bu ihtimal her zaman var. Ama şu konuda anlaşalım. Sonra kaybedince halka "Bidon kafalı", "Göbeğini kaşıyanlar" demek yok. Ben öğrencilerime hep şu öğüdü vermişimdir: "En kötü ihtimalleri düşünerek çalışın. Sorduklarında da sanki en kötü puanı alacakmışsınız gibi konuşun. Sonra da sevinen siz olun."

    Yanıtla (2) (2)
  • Hikaye / 29 Ağustos 2024 08:07

    Sağ diye sayıklayanlar var ama Chp de sağcı adaylarla seçimlere giren tipik sağcı bir parti ,üstelik 1923-1965 arası aşırı sağ

    Yanıtla (6) (2)
  • Etem / 29 Ağustos 2024 08:42

    Kuantum alemindeki paralel evrenlerin birinde Chp solcu da olabilir.Ayrıca ,Nsdap ve Fasist parti gibi ulusal sol partiler de var

    Yanıtla (1) (1)
  • Hikayeci / 29 Ağustos 2024 08:59

    CHP solcu bir parti olsaydı şimdi iktidardı, cahil sağcı, vizyonu dar, entelektüel zihni olmayan tipik bir partidir. Akpnin guya ötekisi. Alakası yoktur. Türkiye sağı, Akp ve chp ile beraber cühela bir güruhtur.

    Yanıtla (1) (1)
  • OKur / 29 Ağustos 2024 08:58

    Erdoğan tekrar tekrar neden seçiliyor?
    Bu soruya da muhalefet partileri ile akademisyenler yanıt versin.

    Yanıtla (1) (1)
  • Suat / 29 Ağustos 2024 08:46

    CHP'yi eleştirince bazı okurlar Akpli sanıyorlar. Hayır, değil. Aksine şiddetle Akpye karşı çıkanlar. Chpyi eleştiren o grup AKP ye oy vermez artık, ama CHPli okurlar hala aymış değil. Eleştirenleri Akpli sanıyorlar. Niçin eleştirildiklerini düşünmüyorlar. Sokak sokak ev ev gezin yoksa anlamayacaksınız.

    Yanıtla (0) (3)
  • Mutlu Yücel. / 29 Ağustos 2024 00:43

    Seçim öncesi Kılıçdaroğlu bir türbülansa girdi ve malesef ki hasar alarak çıktı.Gereginden fazla kazanma isteği birtakim hatalar yaptırdı.Aksener tekrar masaya alınmayacaktı.Ümit Özdağ a birtakım sözler verilmeyecekti.Tuncay Özkan gibi biri partide basından sorumlu islerin başına getirilmeyecekti.Vs.Ama herşeye ragmen.Kılıçdaroglu partide bir çığır açmıştır ve hakkı yenilmemelidir.CHP başkanı o,Cumhurbaşkanı adayı da İmamoğlu olarak yeni bir rota çizilmelidir.

    Yanıtla (7) (4)
  • Adsız / 29 Ağustos 2024 08:46

    Yeni genel başkan da sanki Erdoğan'ın destekçisi gibi davranıyor. Bir muhalefet lideri gibi değil. İlk karşılaşmada bence -ne yazık ki- Erdoğan Özel'e çok güzel bir gol attı. Dakka bir gol bir. Chp genel başkanı fare doğurdu izlenimi oluşturdu.

    Yanıtla (0) (3)
  • Barut Osman / 29 Ağustos 2024 08:43

    Bu ülke de CHP yi halk bir kere iktidar yapabilir fakat 2 kere asla...

    Yanıtla (1) (4)
  • Ali Rıza / 29 Ağustos 2024 01:04

    Yani mevcut durumdan kimse şikayet etmesin diyorsunuz Fehmi bey; ona mahkumsunuz yerine konacak kimse yok, halinize şükür edin, çocuk korkutur gibi dokunma cızzz eder, der gibi !!..

    Yanıtla (29) (9)
  • Adsız / 29 Ağustos 2024 08:38

    Şikayet etmesin'i hagi cümleden, nereden çıkardınız? "cız veya cıs"ı nereden buldunuz. Yani siz şunu açıkça söyleyin o zaman: "Kardeşim, biz biz ne olursa olsun bu halkın gözü kapalı, amasız şartsız bize oy vermesini istiyoruz. Başka bir yapmasını, söylemesini asla istemiyoruz." Biz diyoruz ki "Chp'ye oy verileceeek, ver!"

    Yanıtla (1) (6)
  • Türkoğlu / 29 Ağustos 2024 08:37

    Bunlar Mansur Yavaş in kazanacağını bile bile Kılıçdaroğlu aday ettiler. Şimdi de İmamoğlu nu ileri sürüyorlar ki bu da boşa gidecek adımlardır. Bilerek sağ muhafazakar adaylara destek oluyorlar. CHP içlerindeki o bölücü tayfayi ayiklamadigi sürece bu ülkenin milli partisi olamaz

    Yanıtla (2) (2)
  • Realite / 29 Ağustos 2024 01:26

    Fehmi Koru tipik bir Islamci yazar tepkisi göstermis. Halkin durumunun, hakin ne hissettiginin ve halkta AKP'ye karsi olusan kinin, nefretin farkinda degil. Millet artik AKP gitsin de kim gelirse gelsin seklinde düsünüyor. Ülkeyi 22 yildir tek basina, hic kimseye hesap vermeden yöneten parti AKP ve ülkeyi bu duruma getiren de tek basina AKP. AKP gitmeden bu ülke düzelmez. AKP gitsin de, kim gelirse gelsin. Hicbir parti ülkeyi AKP'den daha kötü duruma getirmez, ülkeyi mülteci cöplügüne cevirmez.

    Yanıtla (31) (16)
  • Katre i matem / 29 Ağustos 2024 06:18

    Kendi duygularını halkın duyguları sanmak tipik bir chp refleksidir. Bence yazarın uyarıları oldukça yerinde ve iyi niyetli. Chp iktidar için iyi çalışmalı boğazda villa, yada pariste saray gibi açıklar vermemeli. Say ki ekonomi düzeldi halkın öfkesi dindi. Chp ne önerecek. Tepkisellik üzerinden iktidar aramak ne getirir bilemem.

    Yanıtla (2) (6)
  • Temel / 29 Ağustos 2024 12:32

    Evet halkımız 23 yıldır ülkenin talanına seyirci kaldı, vilaların, bin odalı sarayların, orman yağmalarnın, kıyı, askeri alan , tarla yağmalarının, batırılan başta İstanbul gibi şehirlerin betona filan gömülmesi içlerine sindirdikleri şeyler. Aman chp birini bile yapmasın. Bu felaket bitsin ...

    Yanıtla (2) (0)
  • Adsız / 29 Ağustos 2024 08:33

    Ben de bir şey diyeyim. Faydası olayacak ama. Böyle bir anlayışla yönetime talip olunmaz. Yine dönüp dolaşıp aynı yere geliyoruz: Armut piş, ağzıma düş. Sen ne yapacaksın milletin değerlerine karşı. Nasıl davranacaksın.

    Yanıtla (1) (6)
  • Rıza Ali / 29 Ağustos 2024 08:32

    Sn. Koru gelecek genel seçimde CHP'ye oy vereceklere şimdiden "Bak bunu bunu da hatırla ona göre oy ver(me)" mi demek istiyor acaba? Ya da CHP'ye "Kendine gel, teyakkuzu elden bırakma, bu ülkede 24 saat çok uzun bir süre" demek istiyor da olabilir. Bilemedim şimdi!

    Yanıtla (3) (0)
  • melek / 29 Ağustos 2024 01:37

    Hep olumsuzsunuz....sizi okuyunca içim karardı

    Yanıtla (16) (6)
  • Adsız / 29 Ağustos 2024 08:31

    Böyle karamsarlığa düşersen tamamen kaybedersin. Önce ikazlar senin için doğruysa buna göre harekete geçmelisin. Yanlışsa neden yanlış olduğunu söylemelisin.

    Yanıtla (0) (4)
  • A.Ak. / 29 Ağustos 2024 08:30

    siyaset zor iş...
    chp son zamanlarda biraz farkına varabildi ama....
    tek lider-tek çatı altında birleşebilirlermi...
    umutvarilik iyi birşey...

    Yanıtla (1) (0)
  • Mehmet / 29 Ağustos 2024 01:56

    Sn.yazarın mesajı biraz daha açık olsaydı daha güzel olurdu..
    Seçime 4 yıl zaman var..Mesajındaki adayda yanlış yapıyor. Ülke ve millet tarihi ekonomik demokrasi hukuk sorunları yaşarken bana ihtiyaç duyulur nasıl olsa düşücesi ile konforunu yaşamayı tercih etmeyecek..Millet tarihsel yaşabmışlıkların miadıvdoldu..Yeterşiince siyasi rantını aldınız sonuca ve artık günümüzü değerlendirecem diyebillr.

    Yanıtla (4) (6)
  • Adsız / 29 Ağustos 2024 08:29

    Evet olasılık. Ama unutma sadece bir olasılık. Bu olasılık da kim çalışırsa halka kendini sevdirirse ondan yana döner. Bekleyelim de Halk kendiliğinden bize gelsin diyerek değil. Armut piş, ağzıma düş. Chp gerçekten 1950'den sonra bu ülkenin yönetimine gelmek istiyorsa bu milletin değerlerine çok önem vermeli. Ve en önemlisi bu konuda samimi olduğunu da halka inandırmalı. O da lafla olmuyor.

    Yanıtla (0) (4)
  • karar okuru / 29 Ağustos 2024 08:24

    Sıradan bir insan yapsa ikiyüzlülük denecek şeyleri ,bir siyasi lider yapar ve başarılı olursa siyasi deha sayarlar; bu da insanların çoğunda olan ikiyüzlülük

    Yanıtla (5) (0)
  • karar okuru - ... / 29 Ağustos 2024 04:39

    2028 cumhurbaşkanlığı seçimine erdoğan, imamoğlu ve yavaş birlikte katılırsa, halkın ikinci turda herhangi bir dayatma olmadan kimi istediği net olarak görülecek ve o kişi cumhurbaşkanı seçilecektir. chp bu şekilde bir karar alırsa, şimdiden bu kadar düşünmeye, ortamın bu kadar gerilmesine gerek de kalmaz.

    Yanıtla (5) (1)
  • memmet / 29 Ağustos 2024 08:05

    Bir de 2028'e kadar bekleyecek miyiz? O zaman tümden eridim bittik desenize.

    Yanıtla (10) (5)
  • Adsız / 29 Ağustos 2024 08:22

    Bence Mansur YAVAŞ CHP gömleğini çıkararak girerse belki şansı olabilir.

    Yanıtla (1) (5)
  • Berberoğlu / 29 Ağustos 2024 05:26

    Yılların tecrübeli yazarı olarak bilinen Fehmi Koru'nun aklının bir köşesinde hâlâ RTE varsa, bu ülke ülkeler liginde bu gidişle sonuncuyu boylar.

    Yanıtla (22) (6)
  • Adsız / 29 Ağustos 2024 08:20

    Doğruya doru demek zor tabi. Dostça yapılan ikazlar da size bu kadar zor geliyorsa işiniz gerçekten zor. Halbuki şöyle de denebilirdi: Yazarın hatırlatmaları / ikazları dikkate alınırsa bir ihtimal olabilir. Bu söylemek zor. Zor çünkü CHP'lilerin bir kısmı hala 1950 öncesi kafası ile düşünüyor. "Ben, devletim. Benim her istediğim olur." Halının altından kaydığının hala farkında değiller sanki. Geri almak için de çok çaba gerektiğini. Bunun için de bilhassa ikazlara dikkat etmek gerektiğini.

    Yanıtla (2) (4)
  • Kemal / 29 Ağustos 2024 08:17

    CHP, Akpye tepkili bir kesimin oylarını alarak seçimi önde tamamladı, ama bunun farkında değil. Akpye tepkili o kesimi elinde tutmak için de bir şey yapmıyor. O kesimin oyları geri çekilince görecektir gerçeği. Evet o kesim kendine bir mecra bulacaktır. Muhafazakar kesimde mutlaka bir yeni doğum olacaktır.

    Yanıtla (2) (3)
  • osman / 29 Ağustos 2024 06:40

    fehmi bey aslında CHP genel seçimleride alabilirdi unutmayalım AKP 2.5 milyon EYT liyi emekli etti, yoksa AKP genel seçimi zor alırdı.

    Yanıtla (18) (7)
  • memmet / 29 Ağustos 2024 08:02

    Demek ki, ülkemizi ve geleceğimizi düşünmekten çok, cebimizi düşünüyoruz.

    Yanıtla (15) (2)
  • Adsız / 29 Ağustos 2024 08:15

    Evet doğru. Ama gene de eyt dışındaki kişilerden de destek alması gerekiyordu galiba. Bence CHP kesinlikle CHP rozetli bir adayla seçimlere girmemeli. Kazanamaz. Geçen seçimde 6 partiden chp dışındakiler sayesinde biraz insanlar rahat hareket edebildi. (Kendi partilileri hariç tabi.) Yerel seçim ise insanlara göre Akp'ye ders vermek, ihtar çekmek, ültimatom vermek için biçilmiş kaftandı. Çünkü genel seçimde de bunu istemişler fakat Chp unsurundan dolayı yapmamışlardı.

    Yanıtla (0) (5)
  • MDS / 29 Ağustos 2024 08:15

    Ülkeyi idare edeceğim halkı kalkındıracağım deyipte yiyip bitirenlere bir de hesap sorulmayacaksa bundan sonrakilere de bu yol açılmış demektir.

    Yanıtla (21) (3)
  • Sahin / 29 Ağustos 2024 07:54

    Mansur Yavaş"ı aday göstermek
    Düpedüz siyasi intihar "dır
    Bu demek değil ki Mansur Yavaş başarısız ama davul dengi dengine çalar.

    Yanıtla (1) (1)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 29 Ağustos 2024 07:52

    Bu iktidarın sonu geldi 6 lı masada ihanetler olmasaydı 0 seçimde bitiyordu ama ihanet yüzünden dağıldılar CHP TEK başına girdi mahalli seçimleri aldı yakında erken seçim olur ve bu iktidar değişir.

    Yanıtla (17) (6)
  • OKUR / 29 Ağustos 2024 06:41

    Sayın Koru çok doğru söylüyor. Evet ekonomi kötü, haksızlık, hukuksuzluk normal hale gelmiş ama, yüzen gezen oylar hemen CHP'ye akacak diye bir şey yok. Sandık günü ortalama seçmen "önce istikrar" der. Bunun için eski CHP'yi hatırlatacak söylem ve görüntülerden "içtenlikle ve titizlikle" uzak durulması gerekir. Kılıçdaroğlu bu konuda çok mesafe almıştı. Özgür Özel de şimdilik iyi gidiyor. Uyarılar alınganlık göstermeden dikkate alınmalı. AKP'nin yapacağı ajite hamleler mutlaka hesaba katılmalı.

    Yanıtla (2) (0)
  • mavideniz@ / 29 Ağustos 2024 06:24

    Bir CHP'li olarak şu an izlenen politikaları doğru bulmuyorum.Davul zurna meydanlara inmesi gerekirken hükümet ortağı gibi davranıyor.İnsanlar aç ! İşsizlik % 35 CHP 'yi 1. parti gösteren anketleri kesinlikle AKP servis ediyor ve böylece hem alan hem zaman kazanarak,yüzer gezer tepki oylarını geri getirmenin yoluna bakıyor.CHP'yi acil meydanlara çağırıyoruz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 29 Ağustos 2024 06:22

    Türkiye yi kim yönetirse yönetsin gelişme kaydedemez. Bunun nedeni başta insan kalitemiz, eğitimin evrensel kriterlerinden uzak durmamız, siyaset esnafının demokratik zihniyetinin sorunlu olması..
    Herşeye rağmen bilgi ve becerisini geliştirenlerin ayakta kalabildiği bu ekosistem topyekun gelişmeye kapalı.

    Yanıtla (1) (0)
  • fikri hür / 29 Ağustos 2024 06:20

    CHP'nin hak arayışına dayanan, hukuk temelli siyasete ağırlık vermesi lazım. Kendi seçmen kitlesinin hakkını ararken diğer vatandaşların mağduriyetlerine de duyarsız olmamalı. Mesela; Özgür Özel'in, hem haksızca tutuklu yargılanan Dilruba Kayserilioğlu hem de Dünya Diş Hekimliği Kongresi’nde görev almak için yaptığı başvurunun başörtüsü nedeniyle reddedildiğini iddia eden Dilara Çiçek ile görüşmesi önemli. Vatandaşın mesleki kariyerinde özgürce ilerleyebildiği bir ülke kurmak amaç olmalı.

    Yanıtla (3) (0)
  • OkurM / 29 Ağustos 2024 00:53

    Eski genel başkanlarla yapılan toplantının secime yonelik bi önemi yok. O toplantı özgür ozelin genel başkanlığının tartışılır hale gelmesini engellemeye yönelik bir hamle idi. Yoksa seçim stratejisi değil.

    Yanıtla (4) (0)
  • temuçin / 29 Ağustos 2024 00:24

    Chp yerel yönetimlerde iktidardır. Devlet yönetiminde iktidar olabilmesi yerel yönetimlerdeki başarıya bağlıdır. 35 yıldır ellerinde bulunan Çankaya belediyesine bakalım. 18 saatte 10 katlı binanın yapıldığı bir teknolojide 6 aydan fazla süredir inşaat ruhsatı bekleyen bina enkazları ile dolu sokaklar, restoran yapılmış parklar, masalarla, bidonlarla işgal edilmiş kaldırımlar , kaçak katlar, dükkan önü ilaveler, konut altı ,ilkokul bitişiği meyhaneler. Akp gitsin de bu chp mi gelsin.

    Yanıtla (8) (15)